English  |  فارسی
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
وظیفه دستگاه ها در مقابله با پدیده گرد و غبار مشخص شد

وظیفه دستگاه ها در مقابله با پدیده گرد و غبار مشخص شد

مدیر مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: با ابلاغ آیین نامه آمادگی مقابله با پدیده گرد و غبار، وظیفه سازمان ها و دستگاه های ذیربط در این زمینه مشخص شد.

شعاع الدین ضیاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پیش از این آیین نامه مقابله با پدیده گرد و غبار وجود داشته است اما به دلیل اینکه تکالیفی پیش بینی نشده در قالب منابع مالی برای دستگاه ها درنظرگرفته شده بود، مورد قبول واقع نشد.
وی ادامه داد: از این رو این آیین نامه مورد بازنگری قرار گرفت و تمام وظایف و فعالیت دستگاه ها از جمله وزارت نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا پیش بینی شد.
ضیاعی اظهار کرد: هدف از بازبینی آیین نامه مقابله با گرد و غبار پر کردن خلاء موجود در وظایف دستگاه ها بود و اکنون با این آیین نامه جدید هر دستگاه به خوبی به وظیفه خود واقف است.
وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ستاد مقابله با گرد و غبار از دستگاه ها می خواهد برنامه های خود در راستای مقابله با گرد و غبار را تهیه و تصویب کنند، البته از آنجایی که این آیین نامه با تاخیر تصویب و ابلاغ شده، پیش از آن دستگاه ها برنامه های خود را تهیه و در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده اند که باید تلاش کنیم این برنامه ها همگام با مفاد این آیین نامه باشد.
مدیر مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه در این آیین نامه دو وظیفه برعهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است، افزود: وظیفه اول جزو وظایف ذاتی سازمان حفاظت محیط زیست و شامل نظارت بر برنامه های دستگاه ها در راستای مقابله با گرد و غبار و اجرای آن است.
وی اظهار کرد: در گام دوم چند بندی به عنوان وظیفه به سازمان محیط زیست تکلیف شده است که توسعه شبکه پایش و تدوین برنامه عمل ملی ازجمله آنها است.
روز گذشته (یکشنبه) اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، آیین نامه اجرایی آمادگی مقابله با پدیده گرد و غبار را که به تصویب هیات وزیران رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.
بر اساس این آیین نامه، به منظور تبیین سیاست ها و ارایه راهکارهای اجرایی در سطح ملی و منطقه ای و نظارت و پیگیری اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت موضوع این آیین نامه و ارایه گزارش های نوبه ای و ایجاد هماهنگی بین سازمان ها و دستگاه ها به منظور ایجاد آمادگی ملی، مدیریت و مقابله با آثار زیان بار پدیده گرد و غبار در کشور و ایجاد زمینه همکاری های منطقه ای، ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با مسئولیت رییس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل می شود.
در این آیین نامه وظیفه هر دستگاه برای مقابله با پدیده گرد و غبار تعیین شده است.
معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امورخارجه، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان های مدیریت و برنامه ریزی کشور، حفاظت محیط زیست، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

تاریخ خبر: دوشنبه 1395,05,11 ، منبع: خبرگزاری ایرنا

 

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2188326
بازدید کننده های امروز : 175
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت