English  |  فارسی
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ضرورت تفکیک مواد اشتعال زا در جلوگیری از آتش سوزی انبارها

یک کارشناس ارشد ایمنی:

ضرورت تفکیک مواد اشتعال زا در جلوگیری از آتش سوزی انبارها

به دنبال ایجاد حریق در یکی از انبار‌های مجتمع پتروشیمی بندر امام در حالی دوازدهمین حادثه آتش‌سوزی در محدوده مربوط به صنایع نفت و گاز رقم خورد که به گفته یک کارشناس ایمنی همواره امکان جلوگیری از بروز چنین حوادثی وجود دارد.

به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی عصر روز گذشته در پتروشیمی بندر امام، یک کارشناس ایمنی و حفاظت فنی کار به ایلنا گفت: بی‌توجهی به دمای بالای هوا و سهل انگاری در رعایت نکات ایمنی دو عامل مهم بروز حریق در انبارهای حاوی مواد قابل اشتعال هستند.

«غلامحسین عشقی» با اعلام این مطلب افزود: تفکیک مواد اشتعال زا و مواد معمولی در انبارها از جمله عوامل مؤثر در کاهش ریسک حریق انبارها به شمار می روند.

وی با تأکید بر لزوم «نگهداری مواد قابل اشتعال در شرایط دمایی مناسب» افزود: انبارهای حاوی مواد قابل اشتعال همچون مواد اولیه لاستیک بایست مجهز به سیستم تهویه مطبوع مناسب بوده و فاصله گذاری آنها از منشاء احتمالی جرقه و حرارت حفظ شود.

عشقی ادامه داد: مواد داخل انبارها بر اثر اتصالات نامناسب تجهیزات الکتریکی و برق به راحتی شعله ور می شوند بنابراین  رعایت ایمنی تجهیزات برق، کنترل دقیق و مسائل مربوط به ایمنی برق بسیار ضروری است.

به گفته این کارشناس ارشد ایمنی، مجهز بودن انبارها به کلیدهای قطع کننده جریان های بالا ( MCCB) و سیستم های اعلان و اطفاء حریق (دتکتورهای) دود و حریق از موارد ضروری دیگر هستند.

به گفته منابع ایلنا، با وقوع حریق روز گذشته، دوازدهمین حادثه آتش سوزی مربوط به صنایع وابسته به نفت و گاز در سال جاری رقم خورد.

دلایل حریق انبار شرکت بسپاران  واقع در مجتمع پتروشیمی بندرامام واقع در بندر ماهشهر که از ساعت 16 روز گذشته (16 امرداد) آغاز و تا پاسی از شب ادامه داشت، در دست بررسی است.

تاریخ خبر: یکشنبه 1395,05,17 ، منبع: خبرگزاری ایلنا

 

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2177963
بازدید کننده های امروز : 167
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت