English  |  فارسی
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار: پیگیر تشکیل کمیته های تحقیق از حوادث اخیر صنعت نفت هستیم

 

«علی اصلانی» عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به حوادث اخیر پالایشگاه نفت تهران و میدان نفتی رگ سفید شهرستان گچساران، گفت: برای روشن شدن ابعاد این دو حادثه باید مانند پیگیری‌حادثه معدن زمستان یورت اقدام کنیم و از سوی شورای عالی حفاظت فنی، کمیته‌های حقیقت یابی را تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون از طریق شورای عالی حفاظت فنی برای بررسی این دو حادثه تصمیمی مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب گرفته نشده است، افزود: به صورت مرتب جلسات شورای عالی حفاظت فنی هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود و پیگیری می‌کنیم تا در جلسه این هفته شورای عالی حافظت فنی، چنین کمیته‌هایی با حضور نمایندگان کارگری مسئول بررسی حوادث اخیر نفتی بشوند.

اصلانی گفت: با این حال حتی اگر هم چنین کمیته‌ای تشکیل شود، بازهم نمایندگان کارگران در آنها حضور ندارند تا به اسناد و مدارک حادثه دست یابند و آنها را به اطلاع جامعه کارگری برسانند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: عضویت نمایندگان کارگران در کمیته‌های تحقیق شورای عالی حفاظت فنی منوط به مصوبه‌ای جداگانه است که تاکنون فقط در ارتباط با حوادث نادری مانند بررسی حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت اتفاق افتاده است.

وی در ادامه در خصوص بازرسی‌های سرزده بازرسان ادارت کار از محیط‌های کارگاهی، گفت: در بخش بازرسی‌ها اگرچه تلاش شده است که نظارت مستمری بر روی عملکرد کارفرمایان و پیمانکاران وجود داشته باشد با این حال تعداد بازرسان کار محدود است و آنها وقت نمی‌کنند که به همه جا سر بزنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: افزایش تعداد بازرسان کار ضروری است و با توجه به ابعاد حوادث کار و تاثیرات ناگوار آن بر روی افکار عمومی بهتر است که دولت از هر طریقی که شده این مسئله را در هیات دولت بررسی کند.

تاریخ خبر: شنبه، سیزدهم آبان ماه 96، منبع: ایلنا

 

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2177880
بازدید کننده های امروز : 84
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت