English  |  فارسی
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تفریحات غیرایمن برفی بالگرد اورژانس را در ارتفاعات کردان نشاند

تفریحات غیرایمن برفی بالگرد اورژانس را در ارتفاعات کردان نشاند

با گذشت حدود ۴ روز از بارش سنگین برف در استان البرز و استان‌های همجوار، بازار تفریحات ناسالم و بعضا پردردسری چون تیوب‌سواری در مناطق کوهستانی رونق زیادی داشته و متأسفانه نه تنها باعث وارد آمدن صدمات گاه جبران‌ناپذیری در مصدومین می‌شود، بلکه روند امدادرسانی اورژانس نیز با دشواری بسیار مواجه می‌شود، چرا که دسترسی به مصدومین در مناطق کوهستانی در بعضی مناطق، فراتر از امکانات و تجهیزات لجستیکی و ترابری اورژانس است.

به گزارش ایسنا، عصر امروز جمعه ۱۳ بهمن در ساعاتی که جمع زیادی از شهروندان کرجی و ساوجبلاغی، در جاده برغان و آتشگاه مشغول سرسره بازی و تیوب‌سواری در این منطقه کوهستانی بودند، دچار حادثه شدند و امدادرسانی به ۴ نفر از این افراد که دچار مصدومیت شده و نیازمند انتقال به مرکز درمانی بودند، با دردسر زیادی انجام شد.

ساعت ۱۴:۳۵ درخواست آمبولانس جهت انتقال مرد جوان ۳۲ ساله از جاده برغان، جاده آتشگاه، دو راهی رستوران عسل به مرکز اورژانس ۱۱۵ البرز اعلام شد. مصدوم بر اثر سقوط در کوه دچار آسیب ستون فقرات شده و انتقال وی از محل حادثه تا جاده اصلی با دشواری بسیار امکان‌پذیر شد. آمبولانس منطقه کردان به محل اعزام شد ولی ترافیک سنگین و برف‌گیر بودن جاده، خود باعث طولانی شدن زمان دسترسی به مصدوم بود.

دقایقی بعد درخواست دیگری برای اعزام آمبولانس به جاده مذکور ولی این‌بار در اثر برخورد دو خانم تیوب‌سوار با یک موتورسوار، ۳ نفر دچار مصدومیت شدید شدند. آمبولانس منطقه باغستان به محل اعزام شد که باز هم با همان مشکلات مواجه بودند. دو نفر خانم ۱۴ و ۲۵ ساله و موتورسوار ۲۱ ساله نیز دچار آسیب ستون فقرات و اندام‌ها بودند ولی دختر ۱۴ ساله مشکل مضاعف کاهش هوشیاری نیز داشت.

تکنسین‌های اعزامی اقدامات درمانی پیش بیمارستانی لازم را در نهایت مسئولیت‌پذیری و تعهد در آن شرایط سخت ارائه و مصدومان را به داخل آمبولانس انتقال دادند  ولی انتقال این مصدومان به مرکز درمانی با توجه به ترافیک سنگین جاده،  دست‌کم بیش از ۳ ساعت زمان می‌برد ولی شرایط مصدومان، انتقال سریع‌تر را می‌طلبید.

پس از درخواست اعزام هوایی مصدومان، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته، بالگرد اورژانس هوایی البرز به سمت جاده برغان پرواز کرد. با توجه به نبود پد بالگرد در منطقه، پرسنل اعزامی اورژانس مجبور به جابه‌جایی مصدومان در یک مسیر طولانی از جاده اصلی تا محل فرود بالگرد با پای پیاده شدند و بعد از تحویل گرفتن مصدومان از آمبولانس‌های اعزامی، ۴ مصدوم را به مرکز درمانی فوق تخصصی البرز انتقال داد.

با وجود تمام مشکلات، امدادرسانی انجام شد اما در صورت تاسیس پایگاه در این منطقه کوهستانی و تفریحی استان البرز و همچنین احداث پد استاندارد بالگرد، می‌توان سرعت و ایمنی امدادرسانی را بیشتر کرد که تحقق این امر ، نیازمند توجه و یاری دستگاه‌های ذیربط است.

تاریخ خبر: جمعه، 13 بهمن ماه 96، منبع: ایسنا

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2178122
بازدید کننده های امروز : 326
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت