English  |  فارسی
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ضرورت برنامه‌ریزی برای ایجاد ارزش افزوده از گیاهان دارویی

ضرورت برنامه‌ریزی برای ایجاد ارزش افزوده از گیاهان دارویی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: باید برای ایجاد ارزش افزوده از گیاهان دارویی در استان برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی، حمید بنایی در بازدید از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی استان، اظهار کرد: استقرار این مرکز  ملی در مشهد نقطه قوت استان و کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی به لحاظ تولید گیاهان دارویی بسیار غنی بوده و به عنوان نمونه سماق گناباد به لحاظ خواص دارویی و غذایی در دنیا بی نظیر است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: از این رو می‌بایست برای ایجاد ارزش افزوده از گیاهان دارویی در استان برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

بنایی خاطرنشان کرد: مشارکت 94 درصدی صنایع غذایی کشور در اجرای طرح‌های پژوهشی این مؤسسه نشان از کاربردی بودن فعالیت‌های انجام شده دارد و پیشنهاد می شود تا طرح‌های ساماندهی و ایجاد ارزش افزوده از گیاهان دارویی و ارتقاء ایمنی و سلامت غذایی کشور از طریق مجمع نمایندگان خراسان رضوی پیگیری شود.

در ادامه نیز  دکتر قدیر رجب زاده، رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی بیان کرد: سلامت و ایمنی غذایی از مهم‌ترین رسالت‌های این مؤسسه پژوهشی به شمار می رود که در این زمینه تعداد 22 طرح پژوهشی اجرا شده است.

وی با اشاره به جایگاه مؤسسه در برنامه ششم توسعه کشور، تصریح کرد: برای تحقق اهداف این برنامه، مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بر کاهش ضایعات متمرکز شده است.

رجب زاده در خصوص استقرار واحدهای تحقیق و توسعه صنایع در آزمایشگاه‌های مؤسسه، بیان کرد: تاکنون 30 واحد صنعتی به منظور بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی با این مؤسسه قرارداد همکاری امضا کرده اند.

در ادامه نیز دکتر عادل بیگ بابایی، معاون اداری و مالی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی نیز در پاسخ به وضعیت بودجه‌های مؤسسه عنوان کرد: این مؤسسه یک مرکز پژوهشی ملی است که با توجه به مزیت‌های منطقه در صنعت غذا، در خراسان رضوی مستقر شده که دارای ردیف بودجه مستقل است.

وی با بیان اینکه مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی بازوی فکری دولت و مجلس در حوزه صنعت غذا بوده، گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم برای تحقق مأموریت‌های این مؤسسه در حوزه سلامت و ایمنی غذایی در کشور، این مرکز پژوهشی را یاری کنند.

تاریخ خبر: یکشنبه ، 02 دی ماه 97، منبع: ایسنا

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2178132
بازدید کننده های امروز : 336
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت