English  |  فارسی
امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد

همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد

به گزارش روابط عمومي اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان تهران همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار با حضور  علي مظفري مدير كل بازرسي كار وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي، حاتم شاکرمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، عباس گرگی، رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، همچنين بازرسان کار استان تهران در تاريخ 30/1/97 در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

مظفري با اشاره به تثبيت نرخ حوادث ناشي از كار در سال 1396 از بازرسان كار به عنوان بازوي اجرايي وزارت متبوع به منظور نظارت عالي بر حسن اجراي قانون كار درچهارچوب مفاد مصرح در ماده 96 اين قانون ياد نمود.

در ادامه شاكرمي مدير كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان تهران با اشاره به اينكه ارتقاي  بهره وري ، اشتغال و رشد پايدار كارگاه در گرو تامين ايمني محيط كار است از روند مثبت اقدامات صورت گرفته در اين خصوص خبر داد و ارائه آموزش هاي تخصصي و به روز دنيا در حوزه ايمني و بهداشت كار را براي بازرسان كار امري ضروري دانست.

مدير كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان تهران همچنين با اشاره به تنوع فعاليتهاي اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان تهران خاطر نشان كرد: ارائه خدمات موثر و مطلوب در راستاي صيانت از نيروي كار از وظايف اصلي و اساسي اين سازمان بوده و محدوديت هاي موجود  رافع مسئوليت نخواهد بود.

وي افزود اگر چه استفاده از لوازم حفاظت فردي هميشه آخرين راهكار براي كاهش حوادث و بيماريهاي ناشي از كار مي باشد لكن توجه به استاندارد سازي اين وسايل يكي از نكات ضروري است كه مسئولين ذيربط در حوزه استاندارد كشور مي بايست ضمن به روز رساني آئين نامه هاي مرتبط با وسايل ايمني و حفاظت فردي توجه ويژه اي به بازار واردات و توليد اين تجهيزات داشته باشند.

وي در انتها با تاكيد بر فراگيري علوم جهاني به روز در اين حوزه گفت : بهره مندي از دانش روز كشورهاي صنعتي جهان در حوزه ايمني عامل موثر ديگري در راستاي پيشگيري از حوادث ناشي از كار خواهد بود.

عباس گرگی، رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار نيز در اين همايش از تغيير سياست هاي آموزشي و اصلاح فرآيند خصوصي سازي در امور حفاظت فني، خدمات ايمني و مربيان آموزش ايمني توسط اين مركز  خبر داد.

خانم رضايي مدير روابط كار  اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ، نیز در این همایش با اشاره به اهميت و حساسيت وظايف بازرسان كار افزود با توجه به اينكه هر ساله میلیونها نفر در جهان جان خود را در اثر حوادث ناشي از کار از دست مي دهند لذا نمي توان به تنهایی یک فرد را مسئول ایمنی سازمان دانست، بلکه همه باید نسبت به مقوله ایمنی احساس مسئولیت داشته باشند.ايشان كار در حوزه ايمني را يك كار گروهي و سازماني دانست كه اثر بخشي آن به مانند حلقه هاي زنجير است.

در پايان همایش از بازرسان کار استان تهران که طي سالهاي اخير به افتخار بازنشستگی نایل شده ­اند، تجلیل بعمل آمد.

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2190675
بازدید کننده های امروز : 88
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت