English  |  فارسی
امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد ابلاغ دستورالعمل نسل سوم اعتباربخشی بیمارستانی/ برنامه‌های وزارت بهداشت برای افزایش کیفیت درمان و کاهش خطاهای پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد

ابلاغ دستورالعمل نسل سوم اعتباربخشی بیمارستانی/ برنامه‌های وزارت بهداشت برای افزایش کیفیت درمان و کاهش خطاهای پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت گفت:‌ برای نهادینه کردن و پایدار شدن دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت، دستورالعمل اعتباربخشی جدید بیمارستانی ابلاغ شده است.

 

 

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با اشاره به ابلاغ اعتباربخشی جدید بیمارستانی گفت: اعتباربخشی بیمارستان ها موثرترین ابزار و روش برای ارتقاء کیفیت و جلب رضایت و اعتماد عمومی از خدمات بیمارستانی در دنیا محسوب می شود. این اعتبار بخشی مشتمل بر 248 استاندارد و903 سنجه بوده و بر اساس آن بیمارستان های کشور به 4 درجه، رتبه بندی می شوند و قیمت خدمات متناسب با رتبه کیفی خواهد بود.

 

وی افزود: تدوین این استانداردها حاصل یکسال کار مستمر معاونت درمان وزارت بهداشت، اساتید و صاحبنظران دانشگاهی و مدیران مراکز خصوصی است. در تدوین این سنجه ها 123 کارشناس شرکت داشته‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تعدادی از رویکردهای جدید اعتباربخشی گفت: اجتناب از مستند سازی غیر ضروری و کاهش بروکراسی و تبدیل مستندات کاغذی به الکترونیکی، که حاصل آن اختصاص زمان بیشتر به مراقبت از بیماران توسط کادر درمانی است؛ همچنین در اعتباربخشی قدیم حجم استانداردها بسیار زیاد ولی فاقد عمق کافی بود، در حالی که در اعتباربخشی جدید از حجم استانداردها کاسته و در عین حال به عمق آنها افزوده شده است.

وی اظهار داشت: در این نسل از اعتباربخشی، وزن سنجه‌ها بر اساس تاثیرشان بر نتیجه نهایی عملکرد بیمارستان، متفاوت خواهد بود. سه نوع سنجه طراحی شده است. تک بعدی، دو بعدی و سه بعدی. تک بعدی صرفا یا زیرساختی یا فرآیندی است. دو بعدی در برگیرنده زیرساخت و فرایند است و سه بعدی هر سه وجه زیرساخت، فرایند و نتیجه را در بر می گیرد و اگر زیرساخت فراهم و حتی فرآیند هم برقرار ولی نتیجه حاصل نشده باشد، امتیاز صفر خواهد بود. سنجه های سه بعدی بیشترین وزن امتیاز را خواهند داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت، بیمار محوری و تمرکز بر خدمات بالینی، وظیفه محوری به جای بخش محوری، توجه به اهمیت کار گروهی در بهبود مستمر کیفیت خدمات مراقبتی، تاکید ویژه بر ارتقاء ایمنی بیماران و در نظر گرفتن الزامات و استاندارد های بین المللی را به عنوان محورهای دیگر این نسل از اعتبار بخشی بر شمرد.

 

آقاجانی ضمن تاکید بر نقش توانمندسازی کارکنان و برنامه‌ریزی برای افزایش انگیزه کارکنان در ارتقا کیفیت خدمات بالینی گفت: زمینه سازی مشارکت فعال پزشکان در پیاده سازی استاندارد های مرتبط با درمان و همچنین توجه خاص به کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی نیز از دیگر مواردی است که در این برنامه به آن توجه ویژه‌ای شده است.

 

وی در پایان افزود: انتظار می‌رود با اجرای این استانداردها در بیمارستان‌های کشور شاهد بهبود ایمنی بیمار، کاهش خطاها، افزایش رضایتمندی مردم، ارتقاء کیفیت خدمات اقامتی، پزشکی و پرستاری باشیم همچنین در اعتباربخشی جدید، درجه‌بندی بیمارستان‌ها به عملکرد و واقعیت‌های موجود در هر بیمارستان نزدیک تر خواهد بود و بالطبع اعتماد عمومی نیز بیشتر جلب خواهد شد.

 

تاریخ خبر: 19/04/1395، منبع خیر: خبرگزاری فارس

 

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2177570
بازدید کننده های امروز : 168
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت