English  |  فارسی
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس خبر داد افزایش خطاهای پزشکی بعد از سال ۹۳/ وجود ۱۲ هزار پرونده تخلف قابل پذیرش نیست

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس خبر داد

افزایش خطاهای پزشکی بعد از سال ۹۳/ وجود ۱۲ هزار پرونده تخلف قابل پذیرش نیست

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متناسب با کمبودهای نیروی انسانی در حوزه سلامت باید برنامه‌ریزی شود، زیرا گاهی به‌دلیل کمبود نیروی انسانی بار مسئولیت عده‌ای بیشتر می‌شود، لذا باید تامین کادر درمانی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

محمدنعیم امینی فرد درباره آمار مطرح شده مبنی بر 12 هزار پرونده خطای پزشکی در کشور، افزود: با توجه به حجم کار و مسئولیتی که در حوزه بهداشت و درمان مجلس وجود دارد این تعداد خطای پزشکی قابل پذیرش نیست اما قابل توجیه است.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تعدد پرونده‌های مرتبط با خطاهای پزشکی، ادامه داد: البته این تعداد پرونده خطای پزشکی سقف انتظاراتمان نبوده و باید تلاش کنیم این تخلفات را ریشه یابی کرده و درجهت رفع آن برآییم.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، یکی از علت‌های بروز خطاهای پزشکی را کمبود نیروی انسانی خواند و تصریح کرد: متناسب با این کمبودها باید برنامه ریزی شود زیرا گاهی به جهت کمبود نیروی انسانی بار مسئولیت عده‌ای بیشتر می شود لذا باید تامین کادر درمانی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی درباره نحوه رسیدگی به تخلفات پزشکی، گفت: تخلفات پزشکی در حوزه نظام پزشکی ارزیابی می‌شود که همین امر بر سهولت بررسی تخلفات می افزاید البته همزمان پزشکی قانونی نیز رسیدگی به تخلفات پزشکی را در دستور کار داشته و در این زمینه برخی مواقع موازی کاری‌هایی نیز پیش می آید به گونه ای که گاهی آرا و احکامی را هر دو دستگاه صادر می کنند.

 

امینی‌فرد تاکید کرد: باید هر دو دستگاه تبادل اطلاعات و تعاملی برای همکاری در جهت بررسی تخلفات پزشکی داشته باشند تا در تسهیل در روند دادرسی و جلوگیری از اطاله آن موثر باشد.

 

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، ادامه داد: باید در هر منطقه ای علت اساسی رخ دادن خطاهای پزشکی مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد، البته ناگفته نماند که برخی از این خطاهای پزشکی اجتناب ناپذیر است و در پیشرفته‌ترین سیستم‌های درمانی نیز درصدی به خطاهای پزشکی اختصاص دارد که این موضوعات از تخلف و قصور در حوزه پزشکی مجزا است.

 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش 5 درصدی خطاهای پزشکی از سال 93 تا 94 به خانه ملت گفت: اگرچه یک رضایتمندی کلی در حوزه سلامت وجود دارد اما با آرمان ها فاصله داریم همچنین در طرح تحول سلامت افزایش قابل توجهی در ارایه خدمات داشتیم که باید این موضوع مورد تحلیل قرار گیرد که این میزان افزایش خطاهای پزشکی ناشی از افزایش فشار کاری ارایه دهندگان خدمت بوده یا نقص تجهیزاتی، که نیاز است وزارت بهداشت این موارد را مورد ارزیابی کارشناسی قرار دهد.

 

تاریخ خبر: 19/04/1395، منبع خیر: خبرگزاری فارس

 

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2177815
بازدید کننده های امروز : 19
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت