English  |  فارسی
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار ماهشهر:اطفاء حریق در پتروشیمی بوعلی حاصل کار جمعی بود

فرماندار ماهشهر:اطفاء حریق در پتروشیمی بوعلی حاصل کار جمعی بود

فرماندار بندر ماهشهر با تجلیل از همکاری و تلاش دست اندرکاران اطفاء حریق در پتروشیمی بوعلی سینای این شهرستان به ویژه نیروهای آتش نشانی، خاموش شدن آتش و نبود آسیب جانی به شهروندان را حاصل کار جمعی دست اندرکاران خواند.

به گزارش ایرنا، منصور قمر روز جمعه در نشست خبری با موضوع آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینای شهرستان بندر ماهشهر، با تجلیل از آتش نشانانی که برای مهار آتش این پتروشیمی با ایثار و فداکاری در گرمای طاقت فرسا، جان خود را در معرض خطر قرار دادند، گفت:این حادثه که از آن به عنوان بزرگترین حادثه صنعت پتروشیمی کشور یاد می شود با همراهی و همکاری آتش نشانان پس از 60 ساعت مهارشد.
وی اظهار داشت: این موفقیت بزرگ حاصل کار تیمی خوب و سازمان یافته میان صنایع پتروشیمی و مدیریت استانی و شهری بود و جا دارد از شهروندان بندر ماهشهر، بندر امام خمینی، شهر چمران، شهرک طالقانی و روستاها و از سعه صدر آنها که در شرایط بحرانی سه روزه برای خاموش شدن آتش متوسل به دعا و ائمه اطهار علیهم السلام شدند و برای مشارکت در مهار آتش اعلام آمادگی کرده، به مسئولان اعتماد کرده و به شایعات توجه نکردند تشکر و قدردانی کنم.
فرماندار شهرستان ماهشهر در ادامه سخنانش با تشریح برخی ضعف ها و اشکالات در مدیریت مهار آتش سوزی گفت:برای شناسایی و رفع اشکالات و ضعف ها دو ستاد بحران شهرستان و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نشست تشکیل می دهند.
قمر افزود:همچنین باید برای تامین تجهیزات پیشرفته تری که در مهار این آتش سوزی ها کاربرد داشته باشد برنامه ریزی صورت بگیرد.
وی در ادامه سخنانش با تجلیل از پیام رهبر معظم انقلاب، گفت:پیام مقام معظم رهبری باعث شد تمامی خستگی ها و استرس های ناشی از این حادثه از تن بیرون شود.
فرماندار بندر ماهشهر اظهار داشت:به عنوان خادم مردم از وزیر نفت، معاون وزیر نفت، رییس ستاد مدیریت بحران کشور، استاندار خوزستان، شرکت مناطق نفت خیز، معاونان استاندار، شهرداری های بندرماهشهر، بندرامام خمینی (ره)، شهر چمران، شهرداری های استان، اداره بنادر، ملی حفاری، پخش فراورده های نفتی و کسانی که در مهار آتش نقش داشتند تشکر و قدردانی می کنم.
آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر از چهارشنبه 16 تیرماه آغاز شد.
آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برج های پتروشیمی است، بامداد پنجشنبه ١٧ تیرماه تقریبا به طور کامل مهار شد
آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح پنجشنبه مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید که بامداد شنبه نوزدهم تیرماه مهار شد.
به گفته مدیران شرکت بیمه ایران، این آتش سوزی 60 میلیون یورو خسارت وارد کرد.

 

تاریخ خبر: جمعه 1395,04,25 ، منبع: خبرگزاری ایرنا

 

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2187435
بازدید کننده های امروز : 2
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت