English  |  فارسی
امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تحقق مدیریت یکپارچه محیط زیست با مقوله HSE

تحقق مدیریت یکپارچه محیط زیست با مقوله HSE

رییس همایش ملی محیط زیست گفت: مدیریت یکپارچه محیط زیست زمانی محقق می شود که به مقوله ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE توجه شود.

 

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، مجتبی اردستانی روز دوشنبه در همایش ملی محیط زیست با رویکرد مدیریت یکپارچه و فراگیر HSE افزود: این همایش با تلاش بیش از صد نفر از صاحبنظران، متخصصان و دانش پژوهان حوزه محیط زیست و HSE تدارک دیده شد و امیدواریم بتوانیم آخرین یافته های علمی، تجربی و کاربردی در زمینه محیط زیست و HSE را در آن به اشتراک بگذاریم.
وی اظهار کرد: این همایش با اهداف شش گانه در قالب 9 محور کار خود را از 6 ماه قبل با تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری و کمیته های علمی آغاز کرد.
وی با بیان اینکه اقدامات حفاظت از سلامت و حفاظت از دارایی ها در بستر محیط زیست تحقق می یابد گفت: پرداختن به محیط زیست به عنوان منشاء و بستر حفاظت از سلامت و ایمنی هنگامی تحقق می یابد که مفهوم یکپارچگی در بین اجزای سه گانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست محقق شود.
اردستانی افزود: ساختار کنونی مدل های مدیریت محیط زیست همواره تاکید بر جامع بودن و یکپارچگی در مقوله محیط زیست دارد اما تحقق مدیریت یکپارچه محیط زیست و به دنبال آن مدیریت یکپارچه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، مستلزم توجه به عناصر 6 گانه است.
وی گفت: رویکرد سیستمی به مقوله بهداشت و محیط زیست و در نظر داشتن مفاهیم کارکرد و ساختار در سامانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست به عنوان یک ضرورت، جامع نگری در مدیریت محیط زیست و بهداشت و ایمنی به منظور لحاظ کردن تمام مولفه های اساسی در مدیریت HSE و عدم حذف هیچ یک از مولفه های موثر در مدیریت جامع HSE برخی از این مولفه ها است.
رئیس همایش ملی محیط زیست افزود: استفاده از رویکردهای تلفیقی به منظور لحاظ کردن اشتراکات اساسی در عناصر سه گانه مدیریت HSE به منظور به حداکثر رساندن عناصر مشترک در تصمیم گیری های HSE ، استفاده از عنصر مقیاس در پرداختن به مدیریت یکپارچه محیط زیست در راستای در نظر داشتن بهداشت، ایمنی و محیط زیست به عنوان سه عنصر در مقیاس فردی، پیرامونی و کلان به منظور به حداکثر رساندن تلاش ها در زمینه حفاظت از خود (بهداشت)، حفاظت از دارایی ها (ایمنی) و حفاظت از محیط پیرامون خود (محیط زیست) از دیگر عناصر است..
وی در توضیح عنصر پنجم گفت: استفاده از ابزارهای مشترک در ایمنی، بهداشت و محیط زیست به منظور مدیریت یکپارچه HSE شامل ابزارهای تحقق یکپارچگی است مانند تکنیک های شناسایی خطر و ارزیابی ریسک با لحاظ کردن ملاحظات بهداشتی، ایمنی و جنبه های زیست محیطی.
اردستانی عنصر پایانی را استفاده از رویکردهای نوین مبتنی بر کاهش اثرپذیری سیستم های محیطی برای مدیریت محیط زیست و به تبع آن انسانی به عنوان عامل مرکزی در سیستم های محیطی و ایمنی به عنوان ابزار میسر کننده ادامه حیات انسان در سیستم های محیطی دانست.
رئیس همایش ملی محیط زیست ابراز امیدواری کرد این همایش زمینه تحقق عناصر شش گانه یاد شده را با رویکرد علمی و مبتنی بر استفاده از نظرات و عقاید دانشمندان، اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه فراهم کند.
همایش ملی محیط زیست با رویکرد مدیریت یکپارچه و فراگیر HSE با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و دانشکده محیط زیست، از روز 27 تا 28 تیرماه در سازمان حفاظت محیط زیست درحال برگزاری است.


تاریخ خبر: دوشنبه 1395,04,28 ، منبع: خبرگزاری ایرنا

 

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2190751
بازدید کننده های امروز : 164
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت