English  |  فارسی
امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
کاهش 60 درصدی آتش سوزی درجنگل های تحت حفاظت سازمان محیط زیست

کاهش 60 درصدی آتش سوزی درجنگل های تحت حفاظت سازمان محیط زیست

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با اقدامات صورت گرفته، از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به سال گذشته در مدت مشابه، شاهد کاهش 60 درصدی آتش سوزی در جنگل های مناطق تحت حفاظت سازمان هستیم.

 

علی تیموری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تا 20 مرداد کمتر از هزار هکتار از جنگل های موجود در مناطق چهارگانه تحت پوشش سازمان حفاظت محیط زیست دچار آتش سوزی شده، این در حالی است که سال گذشته در همین مدت زمانی دو هزار و 350 هکتار جنگل در آتش سوخت.
وی اظهار کرد: این در حالی است که در سال 93 در مدت مشابه بیش از 5 هزار هکتار از جنگل های مناطق چهارگانه دچار آتش سوزی شده بود.
تیموری با تاکید بر این که بیشتر موارد دچار حریق در همان ساعات اولیه مهار شد، گفت: تشکیل ستاد پایش، پاسگاه و ایستگاه های سیار، تشکیل ستاد واکنش سریع اطفای حریق، تجهیز نیروها، آماده سازی نیروهای مردمی و استفاده از بالگرد اقداماتی است که موجب شد تا شاهد آتش سوزی کمتری در مناطق چهارگانه باشیم.
وی اظهار کرد: امسال برای استفاده از بالگرد در زمان وقوع حریق هماهنگی های خوبی صورت گرفت و بر این اساس به محض درخواست استان ها برای بالگرد، اعزام به منطقه صورت گرفت.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استان هایی مانند فارس، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، لرستان و ایلام استان هایی حساس در زمینه وقوع آتش سوزی هستند که درخواست بالگرد کرده بودند و بالگردها در ساعات اولیه در محل حاضر شدند.
تیموری افزود: استان گلستان تاکنون برای بالگرد درخواستی نداشته است زیرا اقدامات صورت گرفته اعم از پایش های مداوم، ایجاد ایستگاه های سیار، تجهیز نیروها و آگاه سازی عمومی بسیار نتیجه بخش بوده است، این نشان می دهد که آتش سوزی جدی در آن منطقه رخ نداده و یا در ساعات اولیه مهار شده است.

تاریخ خبر: چهارشنبه 1395،5،27 منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2187422
بازدید کننده های امروز : 362
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت