English  |  فارسی
امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
ایران هشت برابر متوسط جهانی "سوختگی" دارد

ایران هشت برابر متوسط جهانی "سوختگی" دارد

رییس انجمن حمایت از بیماران سوخته اعلام کرد: در ایران هشت برابر متوسط جهانی آتس سوزی و سوختگی اتفاق می‌افتد.

دکتر محمدجواد فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ایران هشت برابر متوسط جهانی آتش سوزی و سوختگی اتفاق می‌افتد و تقریبا هرروز خبری درباره آتش‌ سوزی‌های جدی در کشور منتشر می‌شود. مهم‌ترین کاری که در ایران باید انجام داد، پیشگیری از سوختگی است. هرچقدر بیمارستان بسازیم یا تخت احداث کنیم، تا زمانی که از سوختگی پیشگیری نکنیم، تاثیری ندارد. مهم این است که اجازه ندهیم مردم بسوزند، چون در این صورت عوارض زیادی برای آنها ایجاد می‌شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران سوخته در ادامه با تاکید بر ضرورت یادگیری اقدامات لازم برای پیشگیری از سوختگی از سوی مردم، بیان کرد: مردم باید در فصل سرما به پیشگیری از سوختن توجه کنند؛ اگرچند دقیقه برای یادگیری اقداماتی مثل روش‌های استفاده از وسایل اطفای حریق، استفاده از کپسول اطفای حریق و... وقت بگذارند، می‌توانند زندگی خود و خانواده‌شان رانجات دهد.

فاطمی در ادامه، به برنامه‌های حمایتی انجمن حمایت از بیماران سوخته نیز اشاره کرد و گفت: انجمن حمایت از بیماران سوخته، هزینه درمان بیماران بی بضاعت مانند پانسمان، کاردرمانی، تهیه لباس سوختگی و ... را از طریق مددکاری بیمارستان‌ها می‌پردازد. همچنین در مورد حمایت‌های روانی نیز کلاس‌های مهارت زندگی را به صورت رایگان برگزار می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: کسانی که دچار سوختگی شده‌اند و تمایل دارند در این دوره‌ها شرکت کنند، می‌توانند با انجمن تماس و به صورت رایگان از آن  بهره مند شوند. علاوه بر این، کلینیک مشاوره روانشناسی در بیمارستان شهید مطهری به صورت رایگان برای آنها راه اندازی شده و بیماران را ویزیت می‌کنند. بیش از این سعی کردیم در زمینه پیشگیری از سوختگی کار کنیم که در این راستا، کمیته پیشگیری از سوختگی انجمن، اقداماتی در زمینه چاپ کتاب و تشکیل کلاس در شهرداری و مدارس برای مربیان مدارس و دانش آموزان و همکاری با آتش نشانی داشته‌ است.

فاطمی همچنین از  تدوین و یکسان سازی پروتکل‌های درمان و بازتوانی بیماران سوخته توسط این انجمن خبر داد و گفت: 40 سال است در زمینه سوختگی کار جدی در کشور انجام نشده‌ است، بر همین اساس اخیرا طی ابلاغیه‌ای، دکتر امامی رضوی  به عنوان رییس کارگروه سوختگی منصوب شدند و قرار است در زمینه درمان، پیشگیری، آموزش و پژوهش اقداماتی انجام شود.

به گفته وی، این کارگروه که از نمایندگان معاونت های وزارت بهداشت، روسای دانشگاههای علوم پزشکی، مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن ققنوس تشکیل شده، قرار است در زمنیه آموزش‌های پیشگیری از سوختگی، تربیت پزشکان و پرستاران متخصص، هدفمند سازی پژوهش‌ها و استانداردسازی درمان سوختگی در سراسر کشور فعالیت کند.

رییس انجمن حمایت از بیماران سوخته در پایان عنوان کرد: کمیته ملی پیشگیری از سوختگی نیز چندی پیش با حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مانند وزارت نیرو، صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد، شهرداری، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و .. تشکیل شده و قرار است در زمینه پیشگیری از سوختگی، اقدامات جدی انجام دهد.

 

تاریخ خبر: جمعه، 17 دی ماه 95، منبع: ایسنا

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2177652
بازدید کننده های امروز : 250
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت