English  |  فارسی
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساختمان‌های قدیمی همدان ایمنی ندارد

ساختمان‌های قدیمی همدان ایمنی ندارد

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با تأکید بر اینکه ساختمان‌های قدیمی همدان ایمنی ندارد، گفت: ساختمان‌هایی که قبل از تأسیس سازمان نظام مهندسی ساخته شده مشابه ساختمان‌های امروزی نیستند و مدیریتی در آنها وجود ندارد.

رضا مقصودخواه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مبحث 22 مقررات ملی ساختمان اجرا نمی‌شود، افزود: این مبحث به نظام مهندسی اجازه ورود به ساختمان‌هایی که از گذشته ساخته شده و دارای سکنه هستند، می‌دهد اما متأسفانه این مبحث خیلی فعال نشده است.

وی تصریح کرد: ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند نیاز به مراقبت دارند و باید بازدید دوره‌ای شوند که مبحث 22 مقررات ملی ساختمان به این موضوع کمک می‌کند اما متأسفانه بهره‌برداران اماکن شخصی و مراکز خرید اجازه ورود به نظام مهندسی نمی‌دهند و امیدواریم با اجرایی شدن این مبحث بتوانیم در ساختمان‌های قدیمی نیز ورود کنیم.

مقصودخواه با بیان اینکه در شهر همدان کمترین تخلفات ساخت‌وساز صورت می‌گیرد، افزود: 99 درصد ساختمان‌ها دقیقا براساس نقشه اولیه کار می‌شوند و کسی که تخلف کند دستور توقف داده می‌شود.

همدان بهترین ساختمان‌های کشور را از نظر ایمنی آتش‌نشانی دارد

وی اظهار کرد: کیفیت ساختمان‌ها به چند بخش طراحی و نظارت تقسیم می‌شود به طوریکه در بخش طراحی مصالح و مشخصات باید به روش‌های مهندسی و به‌روز تهیه و روش‌هایی که در طرح آمده است، به درستی اجرا شود.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با اشاره به اینکه استاندارد باید کیفیت مصالح را تأیید کند، تأکید کرد: استاندارد باید در تولید مصالح کنترل مداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ساختمان‌سازی کار تیمی است، درباره وضعیت ساختمان‌های همدان از نظر ایمنی آتش‌سوزی، یادآور شد: سازمان نظام مهندسی همدان در راستای ایمنی ساختمان‌ها، از سال 85 با سازمان آتش‌نشانی همکاری کرده و در هر ساختمانی که جدید ساخته می‌شود باید جعبه‌های آتش‌نشانی و کپسول‌های اطفای حریق نصب شود به طوریکه همدان بهترین ساختمان‌های کشور را از نظر ایمنی آتش‌نشانی دارد.

تاریخ خبر: یکشنبه ، 02 دی ماه 97، منبع: ایسنا

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2189281
بازدید کننده های امروز : 241
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت